.

en ny hobby.

Kategori: Jennie -

Nya gator och torg, nya affärer och gamla gubbar nere vid vattnet. Nya fåglar och katter.
Jag känner mig redan som hemma.
Men okej, en ny hobby hade ju inte varit fel. Men vad? Det finns så mycket att samla på, så mycket att göra.

När jag var mindre samlade jag på kapsyler, grodor och sånna loppor som man vek själv av papper.
Ja, verkliga grodor.
Nej, jag var ingen dam när jag var liten.
Smuts i ansiktet och under naglarna.
Min bästa vän i hela världen var en pojke, så ja, vi uppviglade varandra att hitta på hyss.

Jag vill inte skryta men jag har byggt så många kojor i mina dar att jag ser mig själv som ett proffs.
Borde man inte kunna starta en firma om koj-bygge?
En tanke värd att fundera på.

Nu gled jag iväg lite från ämnet,
EN HOBBY.
Man kanske ska börja med origami eller räkna fräknar på min sambo.
Jag får nog fundera lite mer på det känner jag.

Jennie.

Kommentarer

  • Jinna säger:

    Haha. Fundera på att bli byggare då? Leka lite med hammare och sånt. :)

    2012-04-06 | 09:32:18
    Bloggadress: http://jinna.se

Kommentera inlägget här: