.

Att känna sig liten trots ålder och längd.

Kategori: Julle -


Ibland kan man verkligen känna sig så liten. Till exempel, idag när vi satt hemma hos mamma var jag den enda som avskydde ärtsoppa så jag fick äta blodpudding medan hela familjen åt ärtsoppa.

När jag såg alla äta ärtsoppa blev jag påmind om min tid på Vänerskolan (min grundskola). När det var ärtsoppa och pannkakor, och det var obligatoriskt att äta ärtsoppa först. Hela min klass avskydde ärtsoppa så vi lurade husmor genom att hälla lite ärtsoppa i skålet och röra om så att det skulle se ut som att vi hade ätit. Hon blev lurad och vi fick pannkakor utan att behöva tvingas att äta ärtsoppa. Så lätt var det att lura henne varje gång, ja.
Imorgon blir det småland, blir som en mini semester för mig, gött!


Julle

Kommentarer

  • Jinna säger:

    Haha. Trots jag är allätare, har ärtsoppa alltid varit en av de äckligaste mat jag vet. Trevlig gas i magen med...

    2012-03-22 | 05:53:47
    Bloggadress: http://jinna.se

Kommentera inlägget här: