.

hur man skalar en apelsin.

Kategori: Jennie -

Första inlägget, första bloggen jag äger (delvis) i mitt nittonåriga liv.
Det här börjar ju bra. Eller?

Har tänkt hela dagen på vad jag ska skriva,
något poetiskt som rör folks hjärtan, hur man skalar en apelsin, dagens mode, eller,
hur otroligt jobbigt det är att det snöar.
Har mestadels idag varit på resande fot, för att ta mig till min kära.
Så lite har ju hänt. Jag såg en bil köra av vägen, jag träffade en hund som var mindre än min sko.
Jag har pratat med en dam som ville följa med mig till Göteborg.
Det var då jag slängde mina väskor över axeln och sprang för mitt liv.
Men ett tips, när man sitter på tåget och får den där känslan att "oj, något att dricka hade varit gott".
Så kommer du på att du har cocacola i väskan i en festisflaska, i en systempåse.
Ta inte ut den framför den mest religösa kvinnan på tåget. Jag visste inte vad hon skulle ta upp ur sin väska först,
alkomätaren, elpistolen eller det heliga vattnet.

Men tanken slog mig ändå, (jag försökte stå emot) att, låtsas inte vara full och vingla av tåget
framför denna stackars förvirrade kvinnan när du väl ska av.
Vem vet vad som kan hända? Hon kanske skickar någon högt uppsatt snubbe på mig,
som en hund som längtar att få sätta tänderna i tuggbenet.
Längtar efter fäska, vilda hallon och en varm sommardag. Fast, vem gör inte det?

Jennie

Kommentarer

  • Jinna säger:

    Haha, inte dåligt inlägg. :p

    2012-03-11 | 09:28:51
    Bloggadress: http://www.jinna.se

Kommentera inlägget här: