.

Leksakerna kan skada en.

Kategori: Julle -

Idag när jag chillade hemma hos mamma med Rut stod hon och lekte med många barbiedockor, då blev jag påmind om min barndom. När vi bodde i Göteborg delade jag och syrran Malin rummet - hon var den ordentliga, jag den stökiga. Det var lätt att se för vi hade ett stort bord, som kunde delas upp. Min del var till höger, hennes till vänster. Hennes del var helt organiserad och full av färgpennor, papper och osv medan min del var... så stökig och full av bilar, batman och barnsliga leksaker. Jag brukade vara avundsjuk på Malin så jag försökte organisera min del, lika fin som hennes men jag lyckades aldrig.

När Rut åkte hem sa mamma "nej jag städar imorgon, jag lägger mig nu istället." och hennes vardagsrum var fullt av barbiedockor, bilar, snöre, bollar och kakor. Så hon får en tuff morgon imorgon, att inte råka trampa på leksakerna. Mer tuffare när man är nyvaken och villl bara ha kaffe. Ni vet väl att det gör sååå ont att råka trampa på små leksaker. 
Min värsta fiende som liten var legobitar eller ja de är fortfarande mina fiender. Jag trampade på dem för några veckor sen när jag passade Rut och Valle. De gör så förbannat ont! Man vill bara gråta. HAHA.



Julle

Kommentarer

  • Jinna säger:

    Det här fick mig direkt att le. Var själv galen i lego oxå en gång i tiden, så jäpp, vet hur det känns att trampa på dem. Fina avtryck under fötter! :p

    2012-03-22 | 05:59:00
    Bloggadress: http://jinna.se

Kommentera inlägget här: